Top 3 : Radiohead

23 Şubat 2010 Salı § 2

Böyle bir hataya düşeceğimi ben de tahmin etmiyordum arkadaşlar. Yani siz "nasıl indirebilirsin Radiohead'i üç şarkıya lan, nasıl yaparsın?" demeden ben kendime pek çok defa söyledim bunu, gelmeyin üzerime lütfen.

Sevgili Yekta Kopan'ın blogunda harika bir dille anlattığı Radiohead Prag Konseri yazısını okuyunca dayanamadım; önce en sevdiğim Radiohead şarkılarını dinledim gün boyu, ardından da bir şeyler yazmalıyım dedim kendi çapımda.

Yine bu tarz bir hata yapmamayı umduğum Beatles ve Morrissey var. Ancak hiç belli olmaz sağım solum, özellikle her an bir Morrissey Top 3 gelebilir zira bu aralar hunharca Morrissey dinlemekteyim. Gerçi sanmıyorum Beatles'a bunu yapabileceğimi, yapmamalıyım yani.

Küfreder gibi grubu tanıtmaya vs. gerek yok hiç, direk listeme geçiyorum.

İlk sırayı bir an bile beklemeden No Surprises'a veririm ben. Hatta öyle ki yabancı müzik dinlemeye başladığım zamanlardan beri ayrı yeri olan şarkılardan biridir kendi nazarımda. Eşsiz gerçekten, tarifsiz bir yapıt. Thom Yorke'un belki de en yalın vokallerinden biri bu şarkıda ama ona rağmen mükemmel bir şey çıkarabiliyor ortaya bu adam.

Yazıyı buraya kadar yazıp bırakmışım ayın 20'sinde. Üç gündür uğramadım bile bloggera ne başka bir yazı için ne de bu yazının devamı için. Çıkamadım işin içinden. All I Need'ler, 15 Step'ler, Let Down'lar, Everything In It's Right Place'ler, Reckoner'lar, Bodysnatchers'lar kafamın içerisinde dönüp durdu sürekli bu süre içinde.

Şöyle toparlayayım; onca sene sonra bile In Rainbows gibi bir albümü yaptıkları için ne desek az aslında kendilerine. Bu albümden tam 10 sene önce de OK Computer'ı yapmışlardı ve bu iki albüm zirvedir benim için. Bir de Kid A ekledik mi, tamamdır. Alın size Top 3. İnanın başka türlü kıvıramazdım bu olayı. Böylesi daha çok sindi içime. Hınzırlıkta sınır tanımam ayrıca görüldüğü üzere.

Creep, Paranoid Android ve Karma Police üçlüsünden de bahsetmek lazım. Radiohead'i 90lar'da bizlere tanıtıp sevdiren şarkıların başlarında geliyorlar. Gerçi benim tanımam 2000ler'in hemen başlarına denk geliyor ama olsun o kadar, 'fakirdik biz, küçüktüm ve bilgisayarım yoktu benim'.

Böylelikle büyük bir yükün üstesinden zor da olsa geldiğime inanıyorum. Top 3 serimiz devam edecektir efendim.

Selametle.

What's this?

You are currently reading Top 3 : Radiohead at ekseriyetle.

meta

§ 2 Response to “Top 3 : Radiohead”