Ama Bloglar İyidir

12 Mart 2010 Cuma § 4

Çok fazla blog takip ettiğimi söyleyemem. Biraz üşengeçlik biraz da internette tüm ilgimi blogger'a vermememden ötürü uzun süredir aynı blogları okuyorum. Ama takip ediyorsam da ediyorumdur. Bir şeyler öğrenirim diyerek okurum her türlü yazılarını sıkılsam da, bana hitap etmese de.

Sadece kendi iç ve dış dünyasını anlatan, romantizmin dibine vurandan tutun futbol/spor bloglarına, tüm dünyayla derdi olandan sadece eğlence amaçlı blog yazana kadar herkes var bu dünyada. Tamamen günlük modunda kullanılan bloglar dışında denk geldiklerimi de okurum ancak blogunda belli bir konsepti olan ya da nasıl desem, kendi içerisinde farklı farklı serileri olan blogları okumayı çok daha seviyorum diyebilirim. Bir hikayeye başlayıp onu bölümleyerek yazmak, bir konunun belli sürelerde başka bir örneğini sunmak ya da geri sayım yapmak gibi.

Dedim ya "hastasıyım serilerin", madem öyle izlediğim bloglar arasında en sevdiğim serilerden bahsedeyim istedim bu yazıda.

İlk olarak son günlerdeki favori serim Flying Dutchman'in "Dünya Kupası Geri Sayım"ı. 100'den başladılar geri saymaya, Dünya Kupası başlayana kadar kupa tarihiyle ilgili ilginç ve bilgilendirici anektodlara yer veriyorlar. Çok uzun ve teknik yazılar olmadığından çerez tadında tüketiliyor ve genelde akılda kalan bilgiler oluyor bunlar. Gayet iyi düşünülmüş.

Favorilerimden bir diğeri Malın Gözü'nün Ordan Oraya serisi. Acayip beğendiğim bir dili var rectoa'nın. Blogun genelini de seviyorum ama bu seriden yeni yazı düştüğü an Blogger'a, bekletmeden okuyorum.

Her Boku Bilen Adam bu konuda öncülerden. Haftanın Şarkısı, Ayın Yazıları gibi serilerine bir süre önce Kısa Kısa ve Son 20 Yılın En İyi 100 Filmi serilerini ekledi. Benim gibi günleriniz müzik ve filmle geçiyorsa, üstüne tam da sizin ilgilendiğiniz türde müzik ve filmlerden bahseden biri olunca, ister istemez bağımlısı oluyorsunuz tüm bunların.

Daha blogum yokken dâhi takip ettiğim, bana "ben de yazıcam lan!" dedirten Hastalıklı Dünya var mesela. Önce (Süper)Cem insanının tek başına yardırdığı, sonra kadronun 4 kişiye çıktığı süpersonik bir blog. İlk zamanlardan beri İşkembeden Masallar hastasıyım.

İlk aklıma gelenler bunlar. Konuyla alakasız olacak ama birkaç tane de futbol blogundan bahsetmek istiyorum, sonuçta onlar da bir konsepte hizmet veriyorlar. Öncelikle çok zor iş futbol blogu sahibi olmak, bunu belirtmek lazım. Sürekli güncel tutma zorunda kalmak bir yana tek bir cümlenle hiç beklemediğin ters tepkiler alabiliyorsun, sabır lazım yani. Yukarıda bahsettik, Flying Dutchman bu işi harika yapıyor gerçekten. Sadece futbol blogu olarak da kalmıyorlar çoğu zaman, bu konuda favorimdir kendileri. Bunun dışında hemen herkes gibi ben de Aceto Balsemico'yu takip ederim. Premier League sevdalısı olduğumdan sağlam bir Noat SamisA takipçisiyim, çok güzel analizler yapıyor gerçekten. Ve son olarak, özel sebepler dolayısıyla sezon sonuna kadar bloga ara veren Lambuja'nın ismini vermek istiyorum. Daha okuduğum pek çoğu var ama bunlar favorilerim.

Oldu olacak bir de kültürel blog olayına gireyim. Imagine Room(müzik), Kediler ve Kitaplar(kitap, oyun, film, dizi, müzik), Sineblok(sinema), Serablog(kitap, sinema), Sigara Yanıkları(sinema), Sinematik(sinema), Sladhaugd.(anime&manga).

Takip ettiğim blogların çeyreğine yakınını yazmışım. Yazmadıklarım arasında bu dünyanın kült isimleri var. Aslında blog muhabbeti açıldığında ilk olarak bahsedilecekler kişiler belki de onlar ama bu yazıda belli bir konsept ya da serilerden bahsettiğim için onların adını vermedim. Profilimden izlediğim bloglara bakıp onları tek tek gezseniz eminim pişman olmayacağınızı garanti ederim.

What's this?

You are currently reading Ama Bloglar İyidir at ekseriyetle.

meta

§ 4 Response to “Ama Bloglar İyidir”

  • Adsız says:

    sağolunuz efenim. ben de keyif ile yazıyorum o seriyi. el ele nice serilere inşallah.

  • Boynuz kulağı geçermiş Erhan :)

    İyi işler çıkartıyorsun gerçekten. Bu aşamada seni gaza getirebilmiş olmaktan mutluluk duydum..

  • Erhan says:

    Amin rectoa'cım, hep beraber el ele, gönül gönüle, diz dize vs.

    Aman abi ne boynuzu ne geçmesi. Yapmam, yapamam öyle şey. (:

  • Sera says:

    pek mutlu oldum kendimi burda gördüğüme. ben de eskisi kadar blogları takip etmiyorum ama senin de maaşallahın var bakıyorum :)