Kızdırmayın Ferrari'yi

15 Mart 2010 Pazartesi § 0

Son yılların en kötü sezonunu geçirmekteyken "tüm planlarımız gelecek sene için" diyerek araçlarını geliştirmeyi sezon ortasında bırakan Ferrari, 2010'un ilk yarışında duble yaparak boşa konuşmadıklarını gösterdi herkese. Ferrari'deki ilk yarışında 1. olan Fernando Alonso'dan mutlusu yoktur muhtemelen dünden beri. Ama bence asıl Felipe Massa bulutların üzerinde şu an. O kazadan kurtulması, kendini bir an önce toparlaması ve sezona 2.lik ile başlaması müthiş moral vermiştir kendisine. Alonso, Massa ve Ferrari üçlüsünden daha da mutlusu varsa, o da biz Formula 1 severler kesinlikle. Podyumda kırmızı ve gri tulumlu adamları görmek özellikle ben gibi Ferrari-McLaren çekişmsesiyle büyüyenlere ilaç gibi geldi.

Aslında yarışın kalan 12 turu o ana kadar geldiği şekilde devam etseydi başlıklar değişecek, Ferrari'nin dublesi yerine genç Vettel'in bu sene çok daha iddialı olduğunu yazacaktık belki de. Ama mekanik bir problemden dolayı son turları çok daha yavaş atmak zorunda kalan Vettel sırasıyla Ferrariler'e ve Lewis Hamilton'a geçildi, yarışı da 4. sırada bitirebildi. Birkaç tur daha devam etseler arkasındaki dörtlüye de geçilecekti muhtemelen. Mercedes Benz GP pilotları Nico Rosberg ve Michael Schumacher 5 ve 6. sırayı aldılar böylece. Jenson Button 7, Mark Webber de 8. olarak son puanı aldı derdik normâlde ama yeni kurallar ile birlikte 10 pilot puan alıyor. Vitantonio Liuzzi 9. bitirdiği yarışta 2007'den sonra ilk kez puan kazandı. 10. sırayı geçen sene Button ile birlikte adeta "yardıran" Rubens Barrichello aldı.

Hemen belirteyim; yarış gününe kadar ne yeni kurallara baktım ne de takım ve pilotların bilgilerini kurcaladım. O yüzden kurallara boğmayacağım bu yazıyı. F1 Racing alıp okumak farz bu arada. Her senenin ilk sayısı efsanedir benim gözümde.


İlk sekizdeki dört takımın sezonun geri kalanına da hükmedeceği sıralama turları derecelerinden bile belli sanki. Pilotlara bakmak dâhi yeterli. Eminim, büyük bir aksilik de çıkmadığı sürece Ferrari, Mclaren, Mercedes Benz ve Red Bull Renault sezonu domine edecek ve bu dört takımın pilotları birer defa olsun yarış kazanacak bence. Mark Webber için kesin bir şey söyleyemem ama. Bu yüzden zirvede güzel bir yarış olacak gibi sene boyunca. İşin bir diğer güzel yanı da bu dört takım pilotları kendi içlerinde de fazlasıyla çekişecek ikililer. Alonso-Massa, Hamilton-Button, Schumacher-Rosberg ve Vettel-Webber.

Bir de aşağı taraflara bakmak lazım. Yeni takımların çokluğu ve eski vasat takımların üzerine pek bir şey katmadığını görüyoruz. Hatta geçen sene Fisichella'nın mucizevi 2.liği dışında hiçbir şey yapamayan Force-India Mercedes takımı bu takımlardan bir adım daha önde gözüküyor. İki pilotla yarışı bitirmelerinin yanında 9 ve 12. oldular Bahreyn'de.
Nico Hulkenberg çaylak pilotlar arasında yarışı en iyi sırada bitiren isim oldu aldığı 14.lük ile. Zaten başka da yarış bitiren çaylak sürücü yoktu. HRT-Cosworth, Virgin-Cosworth, BMW-Sauber ikişer pilotuyla yarışı tamamlayamadı. Finish göremeyen diğer pilot Renault'nun çaylak pilotu Rus Vitaly Petrov oldu. Bu arada bilinçli olarak F1 izlemeye başladığım zamanlarda Arrows adına F1 kariyerine başlayıp sonra ortalıktan kaybolan Pedro de la Rosa'yı tekrar yarışıyorken görmek de güzeldi. BMW-Sauber koltuğunda İspanyol pilot.

Şu ana kadar adını sadece iki kere yazdım sanırım ve bi' nevi sona sakladım ondan bahsetmeyi. Televizyonu açıp gri arabanın içinde kırmızı kaskıyla Schumacher'i görene dek çok sorgulamamıştım onu Ferrari'den başka bir takımda göreceğimiz gerçeğini. Geçen sene Massa'nın kazasından sonra geri döneceği konuşulmuştu, hatta alacağı para bile belliydi. Ama birden omuzundaki sakatlığın buna engel olacağı söylendi ve konu kapandı. Sadece 3-5 ay sonra da Mercedes Benz için yarışacağı açıklandı. Bu zaten bana garip gelen bir durumdu ama dedim ya, düşünmemiştim üzerinde çok. Ama inanın kötü hissettim kendimi Schumi'yi kırmızı arabanın dışında başka bir araçta gördüğüm için. Schumacher'ci miyim, Ferrari'ci miyim hâlâ çözebilmiş değilim anlayacağınız, elbet büyük bir sevgim var kendisine. Schumacher yarın bir gün yarış kazanırsa eskisi gibi sevinecek miyim, bunu da bilmiyorum. Ama geçen senenin başından beri "Artık adamım Vettel" dememe rağmen dün iki Ferrari onu geçince acayip sevindim. Massa adına mutlu oldum ama Alonso için, soru işareti. Bu ikilemler, üçlemler sezon boyunca devam edecek sanki bende. Şöyle özetleyebilirim kendi adıma; Vettel ve Schumacher kazandığı sürece sevinirim ama öte yandan takımlar sıralamasında hep Ferrari önde götürsün ve şampiyon olsun istiyorum.

Yeni pilotlar, takımlar, kurallar vs. her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz şuradan. Aşağıda bak. Sağda. Bana göre solda, size göre sağda.

What's this?

You are currently reading Kızdırmayın Ferrari'yi at ekseriyetle.

meta