Top 3 : Belle And Sebastian

7 Aralık 2009 Pazartesi § 0

İşte şimdi dağıldığım andır. Hemen her gruptan rahat bir şekilde 3 favori çıkartırım. Bazılarında 5'e kadar yolu olsa da ayıramam bir şarkıyı diğerlerinden. Ama iş Belle And Sebastian'a gelince kuruyup kalıyorum. Şöyle bir bakındım az önce, "tamam ya, bu 3'üdür olay. okkey bebiş" dedim. E o zaman, başlayalım vakit kaybetmeden.

Şimdi, bu şarkının bırakın Belle And Sebastian adına favorim olmasını, ölene kadar ripiiğtte giderinin olduğunu düşünüyorum. Nefis vokâller mevcut. Efsane tek kelimeyle. Get Me Away From Here, I'm Dying'den başkası değil, evet! Enfestir, enfes. Öyle ki, resmen şımardım parçadan bahsederken. Özetle; dinleyiniz, kesinlikle seveceksiniz.

İkinci sırada Piazza, New York Catcher geliyor benim sıralamamda. Last.fm'de de tepeyi zorlamakta. Elbet ben de çok seviyorum ama işte Get Me Away From Here, I'm Dying'i geçecek herhangi bir notaları yok kendilerinin. O yüzden ikincilikten ötesi olmayacak dostum, üzgünüm. Hı ama aşağıya da inmezsin, merak etme. [Bu şarkının fizy linkini bulamadım. Hep coverlar mevcut orada. O yüzden gugılda arataraktan bir şeyler uydurdum artık.]

Sonuncuya gelince yine tıkandım bak. Bu sefer de kararsız kaldığım üç şarkı var 3. sıra için ama biri sanki gözümde biraz daha ileride, o yüzden diğerlerini yazmama gerek yok. Radikâl bir karar ile I'm Cuckoo diyorum. Sevilip bilinse de birçok şarkının gerisinde kalan bir parça I'm Cuckoo genel olarak. Şarkının isminin ve sözlerinin benim sevmemde ekstra bir katkısı olduğunu da düşünmüyor değilim ama ana faktör, grubu sevmemdeki ilk sebep olan vokâllerdir. Gerçekten her şarkıda bariz bir şekilde öne çıkan, tertemiz, "billur gibi" dediğimiz türden bir vokâl var. Bu da İskoç grubumuzu dinlenir kılan özelliği zaten.

Başta söylememiz gerekeni sonda söyleyelim bu sefer ve kısa bir bilgi geçelim bu abiler ve bir de abladan oluşan 7 kişilik topluluk hakkında. 1996, kuruluş tarihi grubun. Sonuncusu 2006 çıkışlı 7 adet albümleri bulunuyor. Bu da demek oluyor ki yakın zamanda bir albüm bekliyoruz kendilerinden ve öpüyoruz hepsini teker teker bize bu güzel eserleri dinlettirdikleri için. Şükran Günü duası gibi oldu bu da. Hoş, bu yazı baştan sona genel bir hınzırlık havasında geçti, bunu da coşkuma ve gruba olan sevgime vermenizi umuyorum. Hatta sizi de öpüyorum.

Aşağıda çıkar bunları da seversiniz diye muhtemelen ama bu da böyle bir güzelliğim olsun istedim. Buyrun.

Bat For Lashes
The Smiths

What's this?

You are currently reading Top 3 : Belle And Sebastian at ekseriyetle.

meta