Top 3 : Kings of Convenience

9 Aralık 2009 Çarşamba § 0

Geçen gece Belle And Sebastian için "acayip zorlandım Top 3 belirlemekte" dedim ya, meğer asıl zorluğu görmemişim ben. Kings of Convenience'de seçeneğim BAS'ye oranla çok daha az olmasına rağmen yazıya başladığım şu anda dâhi henüz karar veremedim listeyi nasıl belirleyeceğime. Gece ortalık sakinleştiğinden beri de düşünüyorum halbuki ama, ı ıh, olmuyor. Vakitten kazanmak adına hemen 2-3 cümleyle kendilerinden bahsedeyim.

Efendim, Kings of Convenience Norveçli iki arkadaşımızdan oluşan bir grubumuzdur. Bakmayın soğuk memleketten olduklarına, aksine müzikleri iç ısıtan ve huzur veren türdendir. Sonuncusu geçtiğimiz Ekim ayında çıkan ve hâlâ tazeliğini koruyan albümle birlikte toplamda 3 adet stüdyo albümleri bulunmakta. 10 yıllık bir mâzileri olsa da az ama öz iş yapmışlar diyebiliriz kendileri için ve başlayabiliriz ilk 3'ümüzü belirlemeye.

Yazıya sabaha doğru başladım, üstteki paragrafı da yazdıktan sonra kaydedip bıraktım. Harbiden çıkamadım işin içinden ama hazırım sanırım artık ve ilk olarak Know How diyorum. Bu şarkı, çok çok ayrı. Girişindeki akustiğin melodisi. Şarkının akıp gitmesi ve son dakikalarda bayan vokalin bir anda şarkıya eşlik etmeye başlaması. Tek kelimeyle "enfes".

Know How'ı kenara ayırmıştım çoktan da diğer iki sıra için dört seçeneğim var ısrarla. Şöyle yapacağım bu yüzden ben de; ikisini 2. diğer ikisini de 3. favorimmiş gibi yazacağım ve siz de hoş göreceksiniz beni. Evet, böyle olacak. Şimdi, ikinci sıradan daha aşağısını hak etmeyen bir şarkı varsa, o da Cayman Islands'tır kesinlikle. Eşsiz gerçekten. Her Boku Bilen Adam'ın blogunda içinde bulunduğumuz haftanın şarkısı da bu zaten. Gayet güzel betimlemiş kendisi şarkıyı bizler için, okumanızı öneririm. Diğer iki numaram ise My Ship Isn't Pretty. Yeni albümün en iyi üç şarkısından biridir bence bu.

Üç numarayı I'd Rather Dance With You'ya veriyorum. KOC müziğinin ortalaması üzerinde bir hareketliliğe sahip bir şarkı. Ama yine güzel, yine nefis, yine harika. Üçüncülüğü bu şarkı ile paylaşan ise Boat Behind der, daha da uzatmam.

Şimdi fark ettim de her sıra için ilk saydıklarım 2004 albümünden, ikinci saydıklarım ise 2009 albümlerinden. Ayrıca bir de mansiyon vermek istiyorum -ki favorisi bu şarkı olanlar da vardır.- Efendim, o da Me In You'dur. Ve evet bu da 2009 albümündendir.

Üç diyorum her seferinde ama olmuyor, bir kez daha sınırı aşmış bulunmaktayım. Hele bu sefer iyice coştum. Ancak 6 şarkılık güzel bir liste olduğu kanısındayım. İyi dinlemeler herkese!

Diğer Top 3 yazıları:

Belle And Sebastian
Bat For Lashes
The Smiths

What's this?

You are currently reading Top 3 : Kings of Convenience at ekseriyetle.

meta